Wednesday, December 22, 2010

ada apa dengan PLKN ?

Situasi 1
aku:ma ,akak dapat plkn tak?
ibu:kakak tak dapat pun.
aku:yeay!!! *lompat2*

Situasi 2
aku:weh , korang aku tak dapat PLKN.
ramai2:ye ke?best gilee , sekarang jugak aku nak call mak aku . sape ade syiling ?? *jerit*

Situasi 3
aku:apsal muka monyok ni ? story la sket ..
gadis A:aku dapat PLKN laa , aku dah rancang mcm2 3 bulan tu , hncur la plan aku .
aku:sabar sabar ade hikmahnye tu.

Situasi 4
aku:ni apsal sedih ni?
gadis B:aku tak dapat PLKN laa.. nak pergi .. 
aku:mcm tu la pulak..

macam macam reaksi yang dapat dilihat tatkala senarai pelatih PLKN sesi 2011 telah keluar .
ada yang sedih , gembira , excited , kecewa , tak sabar , dan sebagainya . sekarang semua "the pelatihs-to-be" dah pun tau kat mana mereka akan ditempatkan , di mana mereka akan berkawad , mendengar jeritan warden garang , berlatih menggunakan senapang dan sebagainya . haha

emm , budak2 kelas 5 Taufik ni tak la ramai sangat yang dapat . Mereka ialah : jengjengjeng

Arham Munir Merican - sungkai,perak
Ammar Razak a.k.a Marco - ???
Ahmad Riyadh - ???
Muhammad Luqman - kedah
Ahmad Muizzudin - sungkai,perak                    daaaan
Nurul Hidayah - sungai siput (wakil tunggal wanita 5Taufik , u go girl!!)

and now , aku rasa mereka2 ni sedang busy untuk ber"medical checkup" kat klinik kerajaan. heh . pada aku laa kan , best kot pergi PLKN ni . korang tanya kenapa?

1)korang dapat allowance . ka-ching!!
2)korang dapt jumpa , kenal2 kawan baru dari seluruh Malaysia (mungkin) .
3)mana lah tau kan ada rezeki korang , time tengah berkawad tu dapat jumpa ketua bidadara , ketua bidadari korang hehe . :P
4)korang dapat peluang pegang senapang . haha
5)korang dapat baju PLKN 
6)korang akan dapat pengalaman berharga plus kenangan manis yang dapat korang ceritakan kat anak cucu cicit korang . haha .
7)korang takkan rasa bosan , boring (seperti sekarang ni) selama 3 BULAN ! wahhh ..
8)korang dapat masuk televisyen (mungkin) , sambil nyanyi2 , bajet2 pegang penyapu and penyodok . haha
9)korang dapat mingimbau kembali kenangan buat khidmat bakti semasa di sbpisb , sebb kat PLKN pun ade aktiviti khidmat bakti kan..
10)korang dapat markah KOKU sebanyak 10 markah . berbaloi berbaloi .
11)aaa, dan apa2 lagi kelebihan yang korang terfikir . penat dah . heh

akhirulkalam , marii kita sama2 doakan rakan2 kita arham,marco,riyadh,muiz,luqman and dayah dapat menempuh hari2 di plkn dengan tabah dan seronok di kem masing2 kelak . tak lupa juga kawan2 dari kelas Hidayah , Rahmah, Maghfirah dan Syakirah . Hujung minggu jangan lupa contact kami yee ,, haha! :)

p/s: eh,seronok pulak tulis dalam blog ni, haha . 
       5taufikians yang lain , anda patut cuba!!.haha
     : err , arham tak marahkan aku buat post pasal PLKN ni ? haha










6 comments:

Si Forever Alone said...

marah marah marah..

har har.

bila nak buat blogspot??

Hamba-Nya said...

AKU MARAH GILERRRRRRR!!!!!!

Anonymous said...

aa, bile?tunggu eh gaban.
haha

ampuunnn arham!!!haha

hanif bin khairudin said...

huih...3 bulan abis lesen keta motor...haha

hans0 said...

ka-ching!!!

AhmaD MuizZ said...

nseb bek ade gak org cm iwani ni...
smangat sket aku nk berplkn...
btw luqman-sik
riyadh-lumut
marco-????
hidayah 2 dkt kg ak je...

Post a Comment