Thursday, February 3, 2011

Recall.....

assalamualaikum....
sekarang dah pukul 4.11pm...cepat betul masa berlalu..
sebenarnye xde pe yang nak dinukilkan di sini...
tp rse seronok bila memikirkan kenangan2 lama...kadang2 tersenyum sendiri
terfikir mnde2 bodoh yang dilakukan...membuatkan rasa nak tergelak...
tapi begitulah asam garam kehidupan...
pengalamanlah yang mengajar erti kehidupan...
dan pengalaman itu akan menjadi pedoman untuk melalui kehidupan di masa hadapan...
banyak perkara yang nak dilontarkan..banyak pandangan yang nak diperbahaskan,

sambil mengimbau kenangan lama marilah kita memuhasabahkan diri kita bersama...
sepanjang kehidupan ini apa yang telah saya lakukan?
sepanjang kehidupan ini apakah yang saya belajar?
sepanjang kehidupan ini adakah saya belajar melalui kesilapan?
atau adakah saya senantiasa mengulang kesilapan yang sama?
apakah saya bersedia mengahadapi masa hadapan yang tidak pasti?

dan yang paling penting...
apa yang saya telah sumbang kepada islam?
apa yang boleh saya tunjukkan kepada allah dan rasulnya?
apakah saya sudah mempunyai mahar untuk melamar syurga?

ada satu kata2 menarik
"the secret of healthy both mind and body is not to mourn for the past, worry about the future or anticipating troubles, but to live in the present moment wisely and earnestly"

0 comments:

Post a Comment